Sprawdź czy Twoja szkoda na
pojeździe została zlikwidowana
prawidłowo.

    Wyślij zgłoszenie


    Skontaktujemy się z Tobą w 24 godziny.

    Twoją szkodę oceni ekspert Fundacji w zakresu rzeczoznawstwa

    Prześlij nam do analizy swój kosztorys szkody na pojeździe. Ocenimy czy roszczenie zostało zaniżone.

    Dlaczego warto skorzystać z bezpłatnej pomocy Fundacji?

    Niezależne doradztwo pro bono

    Fundacja LexHelper nie prowadzi działalności gospodarczej, prowadzi działania w celu realizacji celu popularyzacji wiedzy i informacji prawnej

    Analiza AC, OC

    Analizujemy podstawy prawne roszczeń osób poszkodowanych w oparciu o zapisy KC oraz umów ubezpieczenia OC i AC

    Ocena rzeczoznawcza

    Oceny technicznej kosztorysu dokonują biegli sądowi z doświadczeniem – bez opłat i bez zobowiązań


    Kiedy warto skonsultować bezpłatnie swoją sprawę?

    1. eżeli uzyskane odszkodowanie nie wystarcza na naprawę pojazdu,
    2. jeżeli chcesz sprawdzić czy wypłacone odszkodowanie jest obliczone prawidłowo,

    Odszkodowania za szkody na pojeździe. Cesja szkody. Co warto wiedzieć?

    W polskim procesie likwidacji szkody przyjęło się, iż to ubezpieczyciel dokonuje oceny szkód i kalkulacji kosztów naprawy poprzez wysłanie rzeczoznawcy samochodowego. Rynek niemiecki dopuszcza wykonanie oceny technicznej przez niezależnego rzeczoznawcę już na etapie przedsądowym, co znacznie obiektywizuje proces likwidacji szkody. W polskich towarzystwach ubezpieczeń w praktyce w 70% przypadków dochodzi do zaniżenia wypłaconego świadczenia ponieważ proces ten nie jest obiektywny, a ubezpieczyciel narzuca poszkodowanemu własną kalkulację kosztów naprawy samochodu.

    Wykonując kosztorys naprawy pojazdu ubezpieczyciele stosują kilka podstawowych czynności dopuszczalnych w programach kosztorysowych. Jest to obniżenie stawki rynkowej roboczogodzin (RBG) mechanika/lakiernika/blacharza, manipulacja przy zastosowaniu amortyzacji części, zastosowaniu “rabatów sieci naprawczych”, skończywszy na użyciu części gorszej jakości, zamiast części oryginalnych, przy jednoczesnym zaniechaniu kontroli części zamontowanych w pojeździe poszkodowanego. Wszystkie te elementy prowadzą do znacznego, sięgającego czasem 60-70%, zaniżenia uznanego odszkodowania.

    Opinie poszkodowanych o pomocy Fundacji

    • Oddałem do konsultacji mój kosztorys. Ekspert Fundacji dokonał oceny bezpłatnie i przekazał mi informację o ile zaniżono odszkodowanie. Dzięki temu wiedziałem jak negocjować z ubezpieczycielem.

      Marek – Gliwice Nieprawidłowa szkoda całkowita
    • Miałem nowy samochód, ubezpieczyciel wyliczył mi koszt naprawy jakbym jeździł wrakiem – zastosował amortyzację i części używane. Rzeczoznawca Fundacji wskazał mi co robić.

      Damian – Częstochowa Zaniżenie odszkodowania w nowym aucie
    • Moja 20-letnia Toyota została uderzona w tył. Ubezpieczyciel uważał, że szkody istniały wcześniej przed kolizją. Prawnik Fundacji podpowiedział mi jak walczyć o swoje prawa.

      Dorota – Łódź Wcześniejsze szkody na pojeździe?