Odszkodowanie za szkody na pojeździe

Sprawdź czy Twoja szkoda na
pojeździe została zlikwidowana
prawidłowo.

Skorzystaj z bezpłatnej pomocy

Ekspert Fundacji w zakresu rzeczoznawstwa

Certyfikowany Rzeczoznawca Samochodowy z dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym. Biegły sądowy i skarbowy.
Zrzut ekranu 2018-02-26 o 11.55.18
Krzysztof Szydło
Rzeczoznawca, biegły sądowy i skarbowy
1
Ilość udzielonych bezpłatnych konsultacji

„Biuro Rzeczoznawców Techniki Motoryzacyjnej Ruchu Drogowego i Towaroznawstwa” powstało wraz z początkiem 2000 roku w celu niezależnego wykonywania wszelkich ocen, opinii i ekspertyz dotyczących techniki motoryzacyjnej oraz innych usług wchodzących w zakres rzeczoznawstwa samochodowego.

  • Bezpłatna konsultacja dokumentacji szkody,
  • Analiza kosztorysów ubezpieczycieli,
  • Bezpłatne konsultacje w sprawach o odszkodowanie z zakresu szkód na pojazdach.
  • Szkody na pojazdach
  • Wycena kosztów naprawy
  • Wycena wartości pojazdu i wartości wraku
  • Wycena rynkowego ubytku wartości
  • Ocena szkody całkowitej
  • Oględziny pojazdów
  • Opinie i oceny techniczne

Dlaczego warto skorzystać z bezpłatnej pomocy Fundacji?

Niezależne doradztwo pro bono

Fundacja LexHelper nie prowadzi działalności gospodarczej, prowadzi działania w celu realizacji celu popularyzacji wiedzy i informacji prawnej

Analiza AC, OC

Analizujemy podstawy prawne roszczeń osób poszkodowanych w oparciu o zapisy KC oraz umów ubezpieczenia OC i AC

Ocena rzeczoznawcza

Oceny technicznej kosztorysu dokonują biegli sądowi z doświadczeniem - bez opłat i bez zobowiązań

Jakie przypadki są oceniane?

  1. szkody likwidowane z ubezpieczenia OC i AC,
  2. szkody rozliczane kosztorysowo i fakturowo,
  3. szkody na pojazdach osobowych, ciężarowych i specjalistycznych,
  4. szkody na pojazdach o wieku maksymalnie 15 lat,
  5. szkody mające miejsce w Polsce lub spowodowane przez kierowców ubezpieczonych w Polsce,
  6. szkody mające miejsce nie więcej niż 3 lata temu (lub te, w których decyzja o wypłacie zapadła nie dawniej niż 3 lata temu).
Kiedy warto skonsultować bezpłatnie swoją sprawę?
  1. jeżeli uzyskane odszkodowanie nie wystarcza na naprawę pojazdu,
  2. jeżeli chcesz sprawdzić czy wypłacone odszkodowanie jest obliczone prawidłowo,
  3. jeżeli chcesz zweryfikować kosztorys ubezpieczyciela,
  4. jeżeli chcesz zbyć roszczenie kancelarii odszkodowawczej i chcesz wiedzieć ile naprawdę wynosi Twoje roszczenie.
Odszkodowania za szkody na pojeździe. Cesja szkody. Co warto wiedzieć?

W procesie likwidacji szkody na pojeździe bardzo często używane są pojęcia szkody całkowitej i szkody częściowej. Są to terminy oznaczające stopień zniszczeń pojazdu, jednocześnie pozwalające kwalifikować opłacalność jego naprawy. Ze szkodą całkowitą mamy do czynienia w przypadku gdy koszty naprawy (restytucji) pojazdu przewyższają jego wartość rynkową przed wypadkiem. Przykładowo gdy rynkowa wartość pojazdu to 15 000 zł, zaś opinia rzeczoznawcy samochodowego wskazuje, iż koszt naprawy wyniesie 15 600 zł, wówczas dochodzi do szkody całkowitej. Szkoda częściowa będzie miała miejsce w przypadku gdy koszt naprawy nie przekroczy 15 000 zł, zatem może wynieść nawet 14 999 zł. Wypada tu zaznaczyć, iż do szkody całkowitej w przypadku ubezpieczenia dobrowolnego AC może dojść wcześniej, bowiem już przy przekroczeniu 60-70% wartości rynkowej pojazdu. Zasady ustalania szkody całkowitej w ubezpieczeniu AC określają Ogólne Warunki Ubezpieczenia, z którymi każdy poszkodowany powinien zapoznać się przed zleceniem likwidacji szkody.

W polskim procesie likwidacji szkody przyjęło się, iż to ubezpieczyciel dokonuje oceny szkód i kalkulacji kosztów naprawy poprzez wysłanie rzeczoznawcy samochodowego. Rynek niemiecki dopuszcza wykonanie oceny technicznej przez niezależnego rzeczoznawcę już na etapie przedsądowym, co znacznie obiektywizuje proces likwidacji szkody. W polskich towarzystwach ubezpieczeń w praktyce w 70% przypadków dochodzi do zaniżenia wypłaconego świadczenia ponieważ proces ten nie jest obiektywny, a ubezpieczyciel narzuca poszkodowanemu własną kalkulację kosztów naprawy samochodu.

Wykonując kosztorys naprawy pojazdu ubezpieczyciele stosują kilka podstawowych czynności dopuszczalnych w programach kosztorysowych. Jest to obniżenie stawki rynkowej roboczogodzin (RBG) mechanika/lakiernika/blacharza, manipulacja przy zastosowaniu amortyzacji części, zastosowaniu “rabatów sieci naprawczych”, skończywszy na użyciu części gorszej jakości, zamiast części oryginalnych, przy jednoczesnym zaniechaniu kontroli części zamontowanych w pojeździe poszkodowanego. Wszystkie te elementy prowadzą do znacznego, sięgającego czasem 60-70%, zaniżenia uznanego odszkodowania.

Opinie poszkodowanych o pomocy Fundacji
Nieprawidłowa szkoda całkowita
Oddałem do konsultacji mój kosztorys. Ekspert Fundacji dokonał oceny bezpłatnie i przekazał mi informację o ile zaniżono odszkodowanie. Dzięki temu wiedziałem jak negocjować z ubezpieczycielem.
cropped-ij.jpg
Marek
Gliwice
Zaniżenie odszkodowania w nowym aucie
Miałem nowy samochód, ubezpieczyciel wyliczył mi koszt naprawy jakbym jeździł wrakiem - zastosował amortyzację i części używane. Rzeczoznawca Fundacji wskazał mi co robić.
cropped-ij.jpg
Damian
Częstochowa
Wcześniejsze szkody na pojeździe?
Moja 20-letnia Toyota została uderzona w tył. Ubezpieczyciel uważał, że szkody istniały wcześniej przed kolizją. Prawnik Fundacji podpowiedział mi jak walczyć o swoje prawa.
cropped-ij.jpg
Dorota
Łódź

Jeżeli masz wątpliwości czy i Twoje odszkodowanie zostało zaniżone, napisz do nas, zweryfikujemy bezpłatnie Twoje roszczenie.