Sprawdź czy Twoja szkoda na
pojeździe została zlikwidowana
prawidłowo.
Twoją szkodę oceni ekspert Fundacji w zakresu rzeczoznawstwa
Prześlij nam do analizy swój kosztorys szkody na pojeździe. Ocenimy czy roszczenie zostało zaniżone.Dlaczego warto skorzystać z bezpłatnej pomocy Fundacji?
Niezależne doradztwo pro bono
Fundacja LexHelper nie prowadzi działalności gospodarczej, prowadzi działania w celu realizacji celu popularyzacji wiedzy i informacji prawnej
Analiza AC, OC
Analizujemy podstawy prawne roszczeń osób poszkodowanych w oparciu o zapisy KC oraz umów ubezpieczenia OC i AC
Ocena rzeczoznawcza
Oceny technicznej kosztorysu dokonują biegli sądowi z doświadczeniem – bez opłat i bez zobowiązań
Kiedy warto skonsultować bezpłatnie swoją sprawę?
- eżeli uzyskane odszkodowanie nie wystarcza na naprawę pojazdu,
- jeżeli chcesz sprawdzić czy wypłacone odszkodowanie jest obliczone prawidłowo,
Odszkodowania za szkody na pojeździe. Cesja szkody. Co warto wiedzieć?
Czy wyliczenie kosztów naprawy dokonane przez ubezpieczyciela jest prawidłowe?
W polskim procesie likwidacji szkody przyjęło się, iż to ubezpieczyciel dokonuje oceny szkód i kalkulacji kosztów naprawy poprzez wysłanie rzeczoznawcy samochodowego. Rynek niemiecki dopuszcza wykonanie oceny technicznej przez niezależnego rzeczoznawcę już na etapie przedsądowym, co znacznie obiektywizuje proces likwidacji szkody. W polskich towarzystwach ubezpieczeń w praktyce w 70% przypadków dochodzi do zaniżenia wypłaconego świadczenia ponieważ proces ten nie jest obiektywny, a ubezpieczyciel narzuca poszkodowanemu własną kalkulację kosztów naprawy samochodu.
Najczęstsze przewinienia ubezpieczycieli
Wykonując kosztorys naprawy pojazdu ubezpieczyciele stosują kilka podstawowych czynności dopuszczalnych w programach kosztorysowych. Jest to obniżenie stawki rynkowej roboczogodzin (RBG) mechanika/lakiernika/blacharza, manipulacja przy zastosowaniu amortyzacji części, zastosowaniu “rabatów sieci naprawczych”, skończywszy na użyciu części gorszej jakości, zamiast części oryginalnych, przy jednoczesnym zaniechaniu kontroli części zamontowanych w pojeździe poszkodowanego. Wszystkie te elementy prowadzą do znacznego, sięgającego czasem 60-70%, zaniżenia uznanego odszkodowania.
Opinie poszkodowanych o pomocy Fundacji
-
Oddałem do konsultacji mój kosztorys. Ekspert Fundacji dokonał oceny bezpłatnie i przekazał mi informację o ile zaniżono odszkodowanie. Dzięki temu wiedziałem jak negocjować z ubezpieczycielem.
-
Miałem nowy samochód, ubezpieczyciel wyliczył mi koszt naprawy jakbym jeździł wrakiem – zastosował amortyzację i części używane. Rzeczoznawca Fundacji wskazał mi co robić.
-
Moja 20-letnia Toyota została uderzona w tył. Ubezpieczyciel uważał, że szkody istniały wcześniej przed kolizją. Prawnik Fundacji podpowiedział mi jak walczyć o swoje prawa.